Appelsiini-banaanismoothie: 1 appelsiinin liha, 1 banaani, appelsiinin mehu, 0,5 dl kookosmaidon kiinteää osaa.

Persimonismoothie. Soseuta kaksi persimonia ja nauti kylmänä. Simppeliä ja hyvää.

Flunssankarkotussmoothie: puolikas avocado, kaksi kiiwiä, musta banaani, 3 rkl jäisiä mustikoita, ripaus inkivääriä, 1 tl hunajaa, 1 dl tuoremehua.

Lusikoitava Mustikka-banaani-avocado-kookosmaitosmoothie: 1 dl mustikoita, 1 dl kookosmaitoa (kermaista osaa), puolikas banaani, puolikas avocado. Halutettasi lisämakeutta, laita 1 - 2 tl kookossokeria.

Mustaviinimarjasmoothie. 1 dl keitosta jäänyttä mäskiä ja 1 dl kookoskermaa. Jos haluat makeutta, lisää 2 tl kookossokeria.

Puolukkasmoothie: 2 dl puolukoita, 2 dl kookosmaitoa (laita sekä kovettunutta että löysempää purkista), 1 kypsä tai pakastettu banaani, 2 tl kookossokeria.

Mustikkakeiton tekemisestä jäänyt mäski käytetty ja lisätty yksi jäinen banaani. Syötävän hyvää. Mäskiä n. 2 dl.

Makeannälkään smoothie: yksi pakkasessa ollut banaani ja kolme kypsää nektariinia. Tämä on todella makea ja vie karkkinälän hyvin mennessään.

Puhdistava punajuuri smoothie. Tähän tulee 1 vihreä omena kuorittuna, 1 iso punajuuri raastettuna, 1 dl kookoskermaa (jos haluat löysän, laita 2 dl), 1 rkl hampunsiemeniä, 50 gr vesimelonia. Päälle voi laittaa vielä kookoskermaa.

Keep It Simple smoothie. 1 dl kookoskermaa ja 1,5 vihreää omenaa. Nauti jääkylmänä.

3 lehtikaalin lehteä, puolikas avocado, ripaus inkivääriä, yksi vihreä omena, 1 dl kauramaitoa

1 dl stevialla makeutettua mango-appelsiinilimua, yksi avokado, yksi tosi kypsä banaani ja ripaus inkivääriä. Nautitaan kylmänä.

Vihersmoothie: 1 pieni vihreä omena, kypsä banaani, 5 punalehtikaalin lehteä (tavallinenkin käy), kourallinen basilicaa, kourallinen persiljaa, 3 salaatinlehteä, ripaus inkivääriä ja puoli desiä vettä.

Tähän tulee 10 isoa mansikkaa ja 200 gr vesimelonia. Nautitaan kylmänä.

Lusikoitava vihersmoothie. Täyttävä. Kesäkuumalla kylmäkeittona toimiva. 2 dl paksua cashewmaitoa (itse tehty), 5 isoa lehtikaalin lehteä ilman ruotiosaa, kourallinen rucolaa, isoja basilican lehtiä 5 - 6 kpl, salaatinlehtiä kourallinen, banaani, avocado, 1 rkl mct-öljyä, 1 rkl oluthiivahiutaleita, ripaus inkivääriä (tuoretta tai kuivattua).

Kirpeän raikas smoothie: 1 dl paksua itsetehtyä cashewmaitoa, 1 dl puolukkasosetta, 0,5 dl sokeroimatonta karpalomehua, 1 rkl karppisokeria.

Aurinkoinen smoothie kahdelle: 200 gr aprikooseja, banaani, avocado, 2 dl kaurajuomaa, 1 dl Provenan isoja kaurahiutaleita. Lusikoitavan hyvää. Nauti kylmänä.

Lusikoitava Päivän smoothie: banaani, avocado, 0,5 dl jäisiä mustaherukoita, 3 rkl Provenan jumbokaurahiutaleita, 1 dl kaurajuomaa, 1 rkl Agavesiirappia.

Pakkasen tyhjennys. Löytyi vielä raparperia. Tein sitten smoothien: fifty fifty vesimelonia ja jäähileistä raparperihilloa. Hyvä makuyhdistelmä.

Päivän smoothiena banaani-vesimeloni-päärynä. Vesimelonia pilkottuna n. 2 dl ja yksi banaani. Hieman sokeroimatonta päärynämehua joukkoon. Nautitaan kylmänä.

Päivän smoothie: itse tehty cashew maito, neljä isoa mansikkaa ja kypsä banaani. Nam!

Päivän smoothie. 4 isoa tuoretta mansikkaa, yksi iso kypsä banaani ja 3 rkl kookosmaitoa. Nauti kylmänä. Nam.

Päivän smoothie: 1 appelsiini, puolikas sitruunan mehu, kypsä banaani, oheista juomaa n. 0,5 dl. Juo jääkaappikylmänä.

Päivän smoothie. MCT-öljy, appelsiini, banaani, avocado, sitruuna eli yksi appelsiini, yksi banaani, kahden sitruunan lohkon liemi, 1 rkl mct-öljyä ja avocado ja ruokalusikallinen oluthiivahiutaleita

Päivän smoothie mustikoista, banaanista, avocadosta, mct-öljystä ja ruusuvedestä.

Raikas mansikkabanaani smoothie. Lisätty kaurajuomaa joukkoon.

Raikas smoothie: banaani ja sokeroimatonta karpalomehua 2 dl ja muutama mansikka.